LCHF – liv och läxor

Numera ett arkiv.

Bloggpausen fortsätter.

Tack till er som ännu orkar titta in fast allt står så stilla här.

Det är märkligt hur lätt det är att falla in i ett nästan helt blogglöst tillstånd när hela familjen är samlad och ledig tillsammans.

Jag fortsätter mitt pluggande och ju mera jag läser desto mindre kan och vet jag säkert. Massvis att läsa kvar innan jag vågar ”öppna mun” igen.

Vi bor nu i Stockholm igen och det är förstås inte – när skulle det nu vara det – ”bara att” plocka upp ”det gamla livet” och fortsätta där vi lämnade stockholmsvardagen sommaren och hösten 2006.

Vi är både gamla och nya här, men – faktiskt – lyckliga och nöjda, än så länge, med de steg vi tog när vi flyttade och de steg vi tagit för att ta oss tillbaka.  Det ser ljust ut just nu.

Vi vuxna har semester till 1/9 (= produktions- och förberedelsetid men inga beställarmöten eller uppdrag) och barnen är lediga tills deras skolor börjar, i mitten av augusti.

Ser med fasa fram emot att valet i höst ska cementera dagens kalla samhällsanda men hoppas kunna bidra på något litet vis till att det inte blir så.

Ha en riktigt skön sommar du som ännu hittar hit! Hoppas vi ”ses” i höst. Om inte förr.

Fridens och fröjdens!

Written by mollalena

2010/06/28 den 12:27

Publicerat i Uncategorized

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag hoppas att vi ses före 1 september, före skolstarten för dina barn. Jag blir mer och mer ”nyfiken” (inte illa menat alls) på dig och alldeles speciellt på dina tankar om det du läser om – om maten. Igen har jag själmant gått in på ”frestelsernas väg”. Utslag syns strax på vågen. Kram från ett soligt och varmt Esse.

    Maj-Britt Stordahl

    2010/06/29 at 11:37

  2. Jag har också trillat av vagnen fast bara lite men fy vad resultatet kommer fort! Vi kommer till Österbotten om ett par veckor – ganska exakt två veckor faktiskt. Vi byter telefonnummer via meddelanden på FB snart. Och ses på plattlandet sedan. Kram från Skaraborg där det drar ihop sig till regn.

    Mollalena

    2010/06/29 at 12:17

  3. Hej!
    Vill bara skicka iväg en snabb kram. Kommer att höra av mig för jag behöver låna lite av din kunskap och erfarenhet. Hoppas att det är ok.

    (jag är i stort sett aldrig ute på bloggarna, hinner tyvärr inte, så svarar du här så ser jag det inte)

    Du är en fantastiskt människa.

    Anna Hallén

    2010/07/02 at 09:42

  4. Jodå, man tittar in ibland… 😉

    ”Jag fortsätter mitt pluggande och ju mera jag läser desto mindre kan och vet jag säkert. Massvis att läsa kvar innan jag vågar ”öppna mun” igen”

    Det är en ödmjuk och sympatisk inställning, jag ser dock fram emot att du ”öppnar din mun” igen, eller snarare ”fattar din penna”…

    Ha en bra sommar!

    fetsmart

    2010/07/03 at 01:16

  5. Jag svarar här i alla fall och säger tack för dina vänliga ord och din uppmuntran! Mejlar privat också.

    mollalena

    2010/07/05 at 09:37

  6. Vad glad jag belv av den blinkningen. Maken har drabbats av glaskroppsavlossning och näthinnan är skadad – två gånger ”svetsad” med laser. På onsdag får vi veta om andra gången lyckades bättre än första. Vi råkade vara i Skaraborg när det hände och nu sitter vi fast här – nära till sjukhuset i Skövde – tills han får grönt ljus att fara iväg på semester, alltså hem till stan en sväng och sedan vidare till mitt relativt internetlösa Österbotten.

    Tänkte lite på ditt kutande när ögonincidenten hände. Efter ett alltför jobbintensivt år – utan träning – började Maken huxflux kuta sina vanliga långa rundor i stan före midsommar och dagen efter också här på vischan och då small det. Läkarna säger att det inte finns något som helst samband men jag har ju ett sådant gigantiskt minusförtroende för alla läkare (i stort sett – tyvärr) så jag tillåter mig att tvivla 😉

    Ansträngningsfrihet och inget jobbande med byggprojekt (hobbyn framför andra i detta hus och i sommarstugan i Finland), inte lyfta tungt och så vidare.. Det vore en perfekt semester för en obotlig arbetsnarkoman men det är klart att allt som gäller ögonen är ohyggligt oroande. Så vi lär oss ”tänka positivt” och ”njuta av stunden” och allt sådant tills vi får veta. Skaraborg har ju massvis att erbjuda i sjö- och naturväg ifall vi tvingas hänga kvar här istället för att åka till ljuset norröver.

    Ha det riktigt gott du också i sommar, jag kollar in då och då hos dig men är hemskt lat med kommentarer. Gillar i alla fall all din generösa och fyndiga mat för tanken skarpt.

    Fridens!

    mollalena

    2010/07/05 at 09:52


Kommentarer inaktiverade.

