LCHF – liv och läxor

Numera ett arkiv.

LCHF – en dyr läxa, ännu inte inlärd

Kläderna har börjat strama, och jag ställde mig till slut på vågen – trots allt. Vikten rasar inte, nope! Allt annat, den rakar i höjden och det med en väldig fart. Denna vecka ska jag registrera bättre vad jag får i mig. Jag tror att det är mycket svårt för mig att äta lagom många kolhydrater. Har börjat få sug.

Nu börjar jag med matdagbok (igen) idag och sätter bloggen på fortsatt veckopaus.

Just nu är jag mera missnöjd med mig själv än jag varit sedan jag började med LCHF i februari 2008. Och jag har nu gått upp 10 kilo (samma kilon om och om igen men de fem ”översta” känns värst) sedan hösten 2008 och tre sedan jag ökade på kolhydraterna en aning. Det är något som inte stämmer. Jag kan tänka mig att de tär nötterna och yoghurten och smetanan och keson.

Jag tar bort dem och så får jag se. Just nu känns det som om jag varit på gödkur och det har jag ingen som helst lust med.  Jag står hellre och stampar – fast att möta sommaren med denhär vikten känns deprimerande, särskilt om den ökar i denhär takten.

Luften har gått ur mig – och ersatts med pålagrade stresskilon.

Jag ska nu anmäla mig till kryssningen till Jamaica om ett år, tror jag nästan kanske ;-). Om jag bara hittar rätt på hur jag ska betala första inbetalningen och se till att få enkelhytt. Och leta rätt på andra nordbor som anmält sig. Det vore trevligt att flyga i grupp – både för eventuell grupprabatt och för sällskapet.

Men trevligast av allt vore ju att få börja gå ner lite igen….

Written by mollalena

2010/05/17 den 08:12

Publicerat i Uncategorized

